Op naar het zuidereiland

28 oktober 2014 - Wellington (camping), Nieuw-Zeeland

Hey mate's

hoe gaat het in Nederland? Hier gaat het super we kijken ons ogen uit en hebben al veel indrukken opgedaan.

We zijn naar Cape Reinga geweest met een tour bus helaas regende het in Cape Reinga maar mag de pret niet drukken dus toch maar uitgestapt en naar het eindpunt gelopen waar beide zeeen bij elkaar kwamen. Daarna terug in de bus en naar de grote zandduinen om te gaan zandboarden van een wel 100meter steile duin. Je kreeg een soort van bodyboard en daarmee klim je naar boven eenmaal boven ga je op je knieen zitten en met je bovenlijf op het board en dan zoef je als een malle naar beneden je haalt wel 70km/u, een aardige snelheid :) en als je wilde remmen dan moest je je tenen in zand duwen dit werkte niet altijd aangezien Sebastiaan iets te hard ging en in de struiken terecht kwam. Een coole ervaring die we ook hebben opgenomen met de Gopro.Toen we dat gedaan hadden zijn we met de bus zee opgereden en hebben we Tuitui gegeten soort van mossel die je met je voeten uit zee haalt best lekker. Dit was een prima uitje met wat slechter weer we hebben er goed van genoten.

Dag erop naar Coromandel naar het strand waar we aan Hot water beach zaten en wat heerlijk was dat, elke dag bij ep kun je bij een bepaald stuk aan strand in heet water liggen door vulkanische platen onder de branding van de zee op sommige plekken was het echt kokend dus was wel opletten geblazen.

We zijn daarna naar Rotorua gegaan het vulkanische gedeelte van Nieuw-Zeeland en je kon het ruiken ook stad rook erg naar rotte eieren (sulfer) maar wen je wel aan. We zijn daar geisers en thermische meren en kleine vulkaantjes gaan bekijken. In avond kennis gemaakt met de Maori cultuur erg leuke avond sebastiaan heeft de Haka geleerd was echt om te lachen, dansen is al niet zijn beste vak. De Haka was dus ook geen succes en is niet eens zo moeilijk beetje met je armen slaan en je voet stampen lelijk kijken en je tong uitsteken. Filmpje is hilarisch.....Dag erop zijn we gaan ziplinen boven de toppen van het bos in begin beetje eng maar je went er wel aan om aan een kabel te hangen leuk avontuur was dit.

Nu zijn we in Wellington hier middagje rondgelopen en morgen met de ferry naar Picton op weg naar een nieuw avontuur, het zuidereiland. We hebben en van Gerrie uit Ravenstein en van de locals en mensen die we hebben ontmoet onderweg gehoord dat dit echt een super mooi eiland moet zijn. Noordereiland is mooi maar het zuidereiland is echt spectaculair. we kunnen dus niet wachten om morgen daarheen te gaan om onze laatste 5 weken daar te besteden.

Jullie horen snel van ons en zal nog wat foto's posten.

Cheers Mate's

Linda en Sebastiaan

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ingrid:
    28 oktober 2014
    Haa Linda en Sebas,
    Heerlijk om te lezen hoe jullie het zo naar je zin hebben. Dat boarden op het zand lijkt me ook zo gaaf om te doen! Foto's zijn erg mooi en heel veel plezier op het zuidereiland.

Liefs, Ingrid en Stef