Zuid nieuw zeeland

25 november 2014 - Catlins, Nieuw-Zeeland

Hello everybody

Weer tijd voor een blogje want nu hebben we weer even wifi!!!!!

We hebben een geweldige week achter de rug echt een vakantie om nooit meer te vergeten.We zijn de Catlins verder afgereden en alle mooie dingen hiervan kunnen bewonderen. Zoals een prachtig regenwoud, mooie stranden en we hebben pinguins kunnen spotten. hiervoor moesten we in een uitkijk hutje wachten. De eerste pinguin zagen we meteen maar die ging ook meteen weer een eindje zwemmen we wilde er graag nog eentje zien dus wachten geblazen. Na een uur werd dat beloond en de tweede pinguin kwam het strand op. Daarna Nugget point bekeken en toen naar een camping bij iemand in de tuin. Dat was erg gezellig en leuk.

De volgende dag zijn we doorgereden naar Dunedin en daar alle dingen bekeken zoals hun mooie treinstation en de albatrossen wezen spotten, een prive rondleiding met gids erg leuk en interessesant en natuurlijk de Albatrossen gezien, broedplaats van de zeemeeuwen en nog meer zeehonden. Dag erop zijn we gereden naar de moeraki boulders eenmaal daar was het helaas vloed en zag je ze niet goed dus zijn we naar een camping gegaan om de volgende dag in ochtend toen het ep was opnieuw te gaan bekijken. Daarna een beetje gerelaxed en op advies van de beheerder naar een uitkijkpunt gereden om weer pinguins te gaan spotten. Wij bang dat we dus weer een uur moesten wachten maar nee hoor ze stonden een meter van je vandaan en er waren er genoeg. Mooie beesten om te zien, de gele wenkbrauw pinguïn, echt heel bijzonder om ze zo te zien.

Vanuit moeraki zouden we doorrijden naar kaikoera maar na veel regen onderweg kwam de zon opzetten en werd het erg warm in de auto 30 graden! en we moesten nog een stuk rijden dus zijn we maar gestopt in Gore Bay niet echt bekend bij toeristen maar was echt een super mooie plek heerlijk in de zee gezwommen. Jammer genoeg stond er een erg harde wind dus ging je niet even liggen zonnen in het zand. Je werd letterlijk gezandstraald dus heerlijk lang in zee gezeten daarna camping aan zee gezocht en geslapen.

Volgende dag naar Kaikoura gereden om daar met dolfijnen te gaan zwemmen. We moesten om 5.30uur in ochtend ons melden en werden in een charmant wetsuit gehesen, snorkel en flippers en hop de boot op. Opzoek naar dolfijnen en jahoor we hadden de jackpot wel 600 dusky dolfijnen wij doken natuurlijk als een speer het water in en heerlijk gespeeld met deze mooie beesten ze kwamen zo dichtbij dat je ze haast wel een kusje kon geven. Echt een heel mooi moment was dit. We zijn ook nog walvissen gaan spotten, dit hebben we gedaan in een klein vliegtuigje zo zag je ze van boven af heel mooi om te zien. Onze dag was dus helemaal super.

Aangezien we nog wat dagen over hebben en je in kaikoura niet echt kunt strandhangen ivm stenen strand zijn we nu terug in Picton om morgen te beginnen met een deel van Queens Charlot track te bewandelen. We gaan 2 dagen lopen en worden we weer opgehaald met de watertaxi ben benieuwd hoe dit gaat worden. Vervolgens gaan we nog paar dagen Hamner springs doen om vervolgens te vetrekken naar Sydney en daarna weer terug na Holland.

Hoop dat we voor die tijd nog een blogje erop zetten hoe de wandeling was.

Oja voor Hager personeel er zit een leuke foto bij van onze Tosti Friday ook wij denken daaraan..;P

1. Nicole&tijs:
    25 november 2014
    Zoo dat ziet er allemaal weer goed uit ! Leuk dat jullie zoveel geluk hadden met de dolfijnen! Een ervaring om nooit te vergeten.
  2. Ingrid:
    25 november 2014
    Heerlijk om eindelijk weer een verhaal te mogen lezen!
    Super gaaf die pinguïns en dolfijnen en walvissen, echt lijkt me zo mooi. De foto's zijn prachtig geniet vooral nog van de laatste dagen daar en tot snel :D

Liefs ingrd
  3. Jolanda:
    1 december 2014
    Hoi Sebas en Linda,
    Wat een leuke verhalen zo te lezen prima naar jullie zin daaro , het lijkt me ook geweldig al die ervaringen. Geniet er nog maar heel even van want het is bijna weer zover om tosti friday gewoon weer in den Bosch mee te maken Sebas :).
    Gr Jolanda